Monday, 16 June 2014

That Feeling when Abang-abang Hensem You Got A Crush On Balik Malaysia and Get Married

Assalamualalaikum dan salam sejahtera,
 

So summer break dah start and aku boleh tengok ramai Malaysian berpusu-pusu menaiki kenderaan balik ke kampung halaman masing-masing kat Malaysia. 

Ada yang balik sebab dah grad, ada yang balik sebab memang dah cuti, and tak lupa sebab nak KAHWIN!

Gambar Hiasan

Back to the moment when aku first sampai sini ramai juga lah abang-abang and pakcik-pakcik hensem Malaysian yang aku ter'crush'. Dan dalam hati aku kadang-kadang berbisik, 


"Dalam ramai-ramai ni takde ke yang teringin nak CABUL aku. hehe."

Bila ada member-member yang rapat ngan dorang aku jadik jeles.Maklumlah takde abang-abang and pakcik yang rapat ngan aku, mungkin sebab aku ni agak kurang friendly dengan orang yang aku tak biasa.

Gambar Hiasan

 Tapi bila orang yang aku suka balik Malaysia sebab nak kahwin, aku macam rasa sedih. Ya tak patut aku rasa sedih tapi aku bukan nak pun rasa sedih. 

Apa yang aku mampu type bila ada gambar or event invitation hanyalah "Barakallah lakuma'" or "Mabruk, Tahniah!" or some other craps like that.

Aku bukan sedih sebab dorang TAK CABUL aku tapi aku sedih sebab aku fikir masa depan aku bila aku sebaya abang-abang hensem nanti dan aku perlu kahwin tapi aku tak mampu.

Even sekarang pun ada member sebaya yang balik Malaysia semata-mata nak bertunang ngan awek masing-masing. And yang bertunang sebelum fly pun ada.

Aku pula masih ''trying to be as straight as possible" , taruk wallpaper perempuan kat henset, saying " aku nak jimat untuk tabung kahwin, maklumlah aku orang susah" thing, etc and etc.

Guess what? It was during last winter in Edinburgh University!
Aku sedar yang ramai abang-abang and pakcik-pakcik hensem yang akan balik Malaysia dan aku sedar yang usia aku akan meningkat. Abang aku sendiri pun dah tukar dp ngan awek dia, tag aku cakap ni bakal kakak ipar.

Tapi aku rasa aku  masih okay, really......hmmm

7 comments:

  1. Yup. me also have the same feeling. terpikir gak one day if aku kawin adakah aku mampu jadi suami yang baik sedangkan aku ni x straight? persoalan tu asyik bermain dlm fikiran..

    ReplyDelete
  2. Dean.amin09@gmail.com ni emel sy. Boleh kongsi2 cerita psal plu.

    ReplyDelete
  3. kat RGU ada sorang abg ni buat phd pun gay in closet dan pasti taste ko.ada janggut lite2.hahaha

    ReplyDelete
  4. kan dulu aku dah cakap, ko kena asah pemikiran ko kat ponpuan, carik part yg ko suka kat punpuan, insyaalah lambat laun OK la tu. jgn putus asa dan selalu berdoa. insyaalah..

    ReplyDelete
  5. Jazzlee... ye ke? Xleh fokus part apa pun... trus rasa nk muntah... n nangis :(

    ReplyDelete
  6. ang nih sebijik cam bf aku tuh, penat stimulate sampai stim kerasmencanak, pass kat ponpuan terus kecut on the spot... ang cuba dulu, suka skit2, masih ada masa utk brusaha, ramai kawan gay aku yg kawin, ada yg sampai kena kaunseling sai x sentuh bini sampai 6 bulan, tapi sekarang dah pun branak pinak, bahagia gitu. aku akui memang susah nak buang naluri tuh, tapi bila dh kawin dpt plak kawal nafsu, jgn putus asa, xkan selamanya nk jadi gay kot... kuatkan tekad, insyaalah..

    ReplyDelete
  7. Setakat teringin nak berubah tapi tak berusaha tak ada guna nya juga. Kene tekad lah, tapi kalau nafsu lebih kuat dari jihad, kene ada kekuatan sendiri nak berubah m bukan sekadar menyata hasrat.

    Gay Gay

    ReplyDelete