Friday, 24 August 2012

Ya Allah, aku nak Kahwin....


Kadang-kadang tu terpikir jugak...

Camne aku nak kahwin satu hari nanti...


Aku sedar yang suatu hari nanti aku akan tengok semua member-member aku akan kahwin..

Dan pada waktu aku mesti kahwin jugak...

Tapi camne?


Aku hampir-hampir takde nafsu kat perempuan...

Aku dah cuba tapi tak boleh!


Tapi aku ada meminati sorang perempuan yang cantik lagi beriman(aku rasa la)

Tapi jika aku pinang dia, mampukah aku menjadi suami yang baik?


Mampukah aku bagi nafkah batin yang cukup untuknya?

Ya Allah, berilah petunjuk dan hidayahmu kepada hamba Mu ini Ya Allah!

........................................................

Pambaca yang dihormati, saya amat mengalu-alukan komen dari anda.

Jika anda segan untuk tinggalkan nama, boleh bagi komen sebagai anonymous sahaja.

Segala pertolongan anda hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.




19 comments:

  1. Salam. Tahniah kerna saudara juga mahu berubah. Saya juga pernah menjadi gay. Namun Allah telah makbulkan doa saya utk berkahwin dan punya perasaan pada wanita. Rahsianya ialah banyakkan bercakap dengan Allah sambil mendengar nasyid rintihan seperti lagu "luruskan hatiku" drpd kumpulan mawaddah. InsyaAllah saat itu hati kita akan rasa sayu dan menitiskan air mata. Tak saya nafikan sampai sekarang masih terganggu dengan lirikan mata drpd "mereka" yg lain tapi saya kuatkan semangat utk melawan segala perasaan yg mendatang...

    ReplyDelete
  2. Yg penting kita selalu bermunajat pada Allah dan jaga solat 5 waktu, ingat akan mati dan azab kubur serta api neraka. Semua tu akan menjadi pendorong utk lebih kuat menghadapi semua tu... InsyaAllah... Kalau perlukan sokongan tambahan minta tinggalkan emel anda utk kita lebih banyak berkongsi... Bi iznillah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih jerana sudi tinggalkan komen.
      Emel saya rustanderahman@yahoo.com
      saya juga ada facebook rustan derahman tapi ni bukan fb saya yang sebenar.
      Saya buat facebook ni untuk berinteraksi dengan seorang ustaz ni.
      Apepun terima kasih atas sokongan.

      Delete
  3. Alhamdulillah. Sy pernah spt anda & msh terganggu dgn 'rasa' itu. Skrg dah kawin. Mintaklah pertolongan tulin drp Allah. Insyaa Allah, dia Maha mendengar. Sama2 mendpt hidayah & kekuatan drNya

    ReplyDelete
  4. aku pun ada rasa ingin kawin..tp aku rasa aku x mampu..tp waktu dulu aku pernah ada awek 5 orang dalam masa yang berlainan..pernah satu kali tu aku hampir nak bersetubuh..tp aku belum sempat nak buat aku dah ter... hahahaha... mana taknya romen dekat nak sejam.. tukar tukar port lak tu ..mula di tepi sungai..lepas tu di taman last last di bawah pohon besar di jalan yang sunyi atas motosikal..waktu tu aku baru awal 20an...belum kenal lagi gay ni.. yang aku tau waktu tu cuma melancap jer ..
    sekarang ni aku rasa nak kawen tp aku takut n rasa x yakin.. sekarang ni dalam kepala aku rasa nak bersetubuh ngan pelacur tp bila kenangkan penyakit kelamin n dosa kensel lah pulak.. nak terus kawen takut kesian kat pompuan..ish dalam dilema betul..

    ReplyDelete
  5. Haha.tabik spring la abangjanggut

    ReplyDelete
  6. Assalam, baru jumpa blog ni, secara tak sengaja pun. Cuma nak kongsi, aku juga (boleh dikatakan) gay tapi telah berkahwin dan ada 3 orang anak. Tapi perasaan 'itu' masih ada.

    Susah? Memang susah nak kawal...ini realiti. Bagi aku (pendapat peribadi), kahwin bukanlah penyelesaian kepada perasaan gay. Jangan ingat bila dah kahwin, dah buat seks dengan wanita, perasaan gay akan hilang. Syaitan takkan berenti/ mengalah begitu sahaja.

    Usaha yang berterusan itulah yang sebaiknya dengan cara mendekatkan diri kepada Allah swt. Utk makluman, aku buat usaha dakwah & tabligh, sangat2 berkesan utk melawan, menahan dan mendidik nafsu songsang ni. Alhamdulillah, Allah swt. bagi aku isteri solehah, anak2 soleh solehah (insyaAllah, anak sulung 7 tahun dah nak abis hafal juz amma).

    Tuan2 di sini, cuba2lah ikut mana2 orang tabligh tu, taknak ikut 3hari pun, duduk dalam majlis dorang pun cukuplah... Dengar lagi dan lagi percakapan iman. Didik nafsu yang besar dengan menahan nafsu yang kecil2.

    Banyakkan doa.... insyaAllah, Allah swt yg bagi perasaan ini dan Allah swt jugalah yang akan menghilangkannya. Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  7. aku pn ade masalah sama jugak. ciri2 mcm org ckp gay tu hensem n jambu ade kt aku (tp xde sorg pn perasan yg aku ni gay sbb kelakuan aku keras dan tidak metrosexual cuma kehendak nafsu aku je yg berbeza atau cacat). bila aku fikir2 balik, aku ade sejarah silam dimana sepupu aku (7tahun lg tua dr aku) suka main raba2 konek masa aku kecik (umur aku dlm 6tahun)dan pada asalnya aku tak suka...lama2 perasaan tu berubah m'jadi suka.kejadian ni berlarutan sampai aku tingkatan 1. masa tu aku mula terfikir yg tidakan aku tu tidak normal dan masa itu bila sepupu aku ajak raba2 aku tolak dan sejak tu dia malu. skrg umur aku sudah 25tahun, nk dekat 10 tahun aku x jumpa dia dah. semasa belajar di universiti aku terjebak dgn roomate yg gay (apalah nasib aku), dia akan senyap2 pergi ke katil aku dan raba time aku tido (aku ni jenis tido mati). sampailah suatu masa tu dia terkantoi raba dan aku sedar2 je yg dia tengah kolom konek aku. memang aku kasi penampar time tu. lepas tu dia memang m'yesal dan menangis mintak maaf. dia mintak aku rahsiakn kejadian tu. bila fikir2 kesian kt dia aku pn senyap x cite kt sape2. cuma start dr tu aku rasa tak selesa bila dekat dgn dia dan cuba jauhkn diri dari dia (tapi aku saja yg tahu sebenarnya itulah naluri aku yg sebenar, nafsu kpd lelaki). memang aku x nafikan yg aku ade masalah ketagih melancap sampai umur aku 25tahun ni pn tak boleh berhenti. bila tgk lelaki tak berpakaian je secara automatik aku akan terangsang.aku x paham m'gapa jadi mcm tu. bila fikir2 balik maybe sejak kecik lg aku dh terdedah dgn nafsu kepada lelaki dan skrg minda aku dh develop dgn nafsu kepada lelaki. kalau tido je mesti mimpi lelaki..x penah mimpi main dan perempuan.
    skrg ni aku tgh cuba melawan nafsu aku ni dgn:
    - solat taubat mohon kpd Allah supaya kehendak nafsu aku ni kepada perempuan bukan lelaki!
    - kurangkn melancap.tapi kadang2 bila iman jadi lemah dan aku tak dpt kawal nafsu, aku akan melancap dgn tgk cerita lucah perempuan (walaupun berdosa tp tu je aku rase cara nk kembali normal bila nafsu aku terangsang)
    - cari awek. dan skrg ni memang dah ada awek dah.

    lepas habis belajar ni aku ade perancangan nak kawin dgn dia tp perasan takot tu ada jugak. aku hanya mampu berdoa setiap hari supaya kehendak nafsu aku ni kepada wanita bukan kat lelaki. skrg ni aku rase aku hanya boleh pastikn yg aku sudah kembali normal bila aku dapat mimpi main dgn perempuan. aku nk tukar balik mind set aku yg sudah terpesong jauh ni...(itulah cabaran yg paling besar dan susah utk aku!!!!) setakat ni klu tido mst mimpi lelaki!! dan bila sedar dari tido je aku akn rase kecewa...nape la lelaki yg aku mimpi (-_-")
    yg aku paling risau, kalau aku dh kawin nanti boleh tak aku kasi nafkah batin dekat isteri aku...kadang2 tu ada jugak terfikir nk test main dgn perempuan mana2. kalau boleh perform maksudnya nafsu aku ni ada lagi dekat perempuan. tapi takottt nk cuba....
    korg rase betul tak tindakan aku ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah betul apa yang ko buat. Cuma yang susah nak lari dari perasaan tuh.. For me setakat imaginasi xper jangan terus diimplementasi.. Itu yg jadi berdosa..

      Insyaallah.. bila kita pikirkan tanggungjawab... kita akan dapat laksanakan. :-)

      Delete
    2. Jgn risau sahabat....aku pun dlu mcm ko jgak fkir mcm tu... rahsia dia mlm prtama ko kawen ko jgn trus main... ko bg muqadimah dlu... lpas tu ko main la bini ko punya bijik dlu... kasi dia puas dlu... then ko sruh dia main ko punya plak n sruh dia lancap ko smpai pancut... lpas tu prasaan malu ko akan hilang... sbenarnya dr situ la keyakinan dri ko akan brmula...aku prcaya dan yakin mlm strusnya dara dia mesti hbis punya... ini lah pengalamn aku.... maaf klu ianya berunsur lucah....

      Delete
  8. aku pun sama macam korang umur dah 28 teringin sangat nak kawin dan bina keluarga. kawan2 semua dah kawin. tapi aku pernah mimpi main dengan perempuan sampai pancut haha..aku sendiri pun pelik. tapi kan realitinya aku tak de nafsu kat perempuan langsung, cuma perasaan suka tu adalah.Kesian awek2 kat luar yg ngorat aku haha. btw aku ni slalu kne ngorat kat pejabat..ada rupa la katakan haha. sampai berebut2 awek nak ngurat bile tau aku single tp malangnya aku macamni..loser r aku..aku nak kawin jugak..

    ReplyDelete
  9. macam mana aku boleh terjebk ngan naluri songsang ni, wallahu'alam. sejak kecik aku memang suke pompuan. siap suka tgk b**bs lagi tu. tapi lama2, naluri aku ke lelaki. sampai kini, aku payah sangat utk kawal nafsu aku ni sampai slalu bukak blue songsang.

    dari dulu aku memang diminati pompuan mungkin sebab ada paras rupa. sampaikan aku couple ngan senior lagi tu haha. tapi ntahlah, lately aku suka dan jatuh cinta ngan pompuan, tapi nafsu seks aku kat kaum hawa macam sangat rendah. nafsu aku cenderung ke arah lelaki.

    skrg, aku ada simpan perasaan kat perempuan ni, tapi aku takut dan kesian kat dia, sebab aku ni x normal. dah la dia ni agak alim, boleh tahan jugak comel dia tu. memang taste aku la. aku slalu kacau dia, tapi dalam hati aku, aku sedih kat diri dia dan aku, aku x dpt nak deny ugly truth aku ni.

    aku jumpa blog ni secara x sengaja, syukur blog ni bagi aku harapan. semoga kalian mampu mengubah diri korg. aku doakan korg, dan korang tolong doakan aku gak. aku pon nak kawin gak, tapi lama lagi la sebab aku muda lagi.

    papepon, jangan mudah putus asa dan banyakkan istighfar dan doa kpd Tuhan kita Yang Maha Mendengar :)

    ps/ akhirnya, aku luahkan isi hati aku ni. fuhhhhh

    ReplyDelete
  10. Assalam.

    Respect for your truth.. i guess i am in love with one of your kind... still in love after 7 years.. tak pernah lupa mendoakan kelurusan dia...banyak sejarah hitam dia i know... i understands... and still loving him... we are more as friends rather than lovers.... tak pernah merasa bulan madu but occasional intimate moments bila dia rasa sgt sayang padaku... tears and fear sentiasa menemani bila i have to struggle to have his attentions... but i know ada hikmah disebalik semua ini... i keep telling him, i will always be there for him melainkan Allah swt memisahkan... i want him to know i will always be there as a friend, wife, lover.... less is more.... biar kurang nafsu dari banyak nafsu... selebihnya berserah pada Allah swt... jodohku ini yang terbaik buatku.... i am happy walau kurang seks... let him atasi his dugaan. Dgn diimpit doaku dan redhaku isterinya... dia tetap khalifahku...

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum saudara,

    I just want to share. I am sure you have heard of this: In Surah An-Nur: Vile women are for vile men, and vile men for vile women. Good women are for good men, and good men for good women… (24:26)

    From this aayat, kita boleh faham bahawa jodoh kita itu adalah refleksi daripada diri kita sendiri. Maknanya orang yang terpikat kepada kita itu akan ada ciri2 yang sama yang ada pada kita. Pertama kali saya mengetahui tentang aayat ini, saya tersentak kerana saya fikir time tu, jike Allah akan temukan jodoh saya, pastinya, saya akan mendapat suami yang pemalas, dan sungguh pessimistic. Jadi dari hari itulah, saya cuba berubah, untuk menjadi lebih rajin dan meningkatkan diri dari segi ilmu Islam dan ilmu duniawi.

    At the same time, cubalah dua banyak2 supaya Allah tingkatkan taqwa dan imaan di dalam hati and also, doa yang pasangan itu dari orang yang baik-baik. One of the Duas Allah has taught us will be "Our Lord, grant us from among our spouse and offsprings coolness to our eyes and make us an example for the righteous." (25:74)

    Semoga Allah mempermudahkan urusan saudara di dunia ini. Ameen.

    ReplyDelete
  12. Salam saya nak berkongsi dan bertanya. Saya adalah seorang yg mempunyai naluri yg sama dan telah pun bertunang. Gadis tersebut adalah pilihan saya dan saya amat mencintainya. Masalahnya setelah bertunang, hati saya menjadi berat dan takut,. Saya takut menghadapi malam pertama dan malam seterusnya. Saya tahu perlukan sabar yg byk utk berubah tapi saya asyik membayangkan betapa hancurnya hati tunang dan seluruh keluarga sy kalau ini yg mereka tahu. Saya nak tanya saudara yg berjaya melalui bahtera perkahwinan, apa cara utk menenangkan hati yg sgt takut ni, cara mengawal nafsu. Sesungguhnya sy buntu, hingga ada terfikir untuk putuskan pertunangan tapi saya terlalu mencintai tunang saya.

    ReplyDelete
  13. salam, i nk share pengalaman i.. i jgk xdpt membendung perasaan "aneh" yg membiak semenjak i tingkatan 2. honestly i nk ckp i gay n i hav bff yg tahu perangai i yg teruk nie. so dipendekkan cerita my bff perkenalkan kwn dye bohsia kotttt kat i.. he say try dulu baru thu cam mna.. so i main gan bohsia tu.. then baru i rasa nikmatnya bercinta dgn kaum hawa drpd kaum sejnis.. so, gud luck 4 u ;)

    ReplyDelete